Reklamní předměty

Lámete si hlavu, jaké reklamní předměty se hodí pro vaší firmu? Hledáte širokou nabídku reklamních předmětů, propagačních předmětů, manažerských reklamních dárků, golfového sortimentu, kalendářů, diářů a PF karet i značkového zboží?

V následujícím seznamu se můžete seznámit s jednotlivými potiskovými technologiemi.

Sítotisk

Sítotisk je technologie potisku s největší tradicí. Je nepostradatelný, a to i v dnešní době, kdy si digitální technologie potisku, jak 3D předmětů, tak textilního zboží již vydobyla pevné postavení na poli potiskových technologií reklamních předmětů.

Tuto tiskovou techniku můžeme rozdělit na plošný sítotisk a rotační sítotisk.

Plošný sítotisk je vhodný pro označení reklamních předmětů z různých materiálů a tvarů.

Rotačního sítotisku užíváme pro potisk válcových předmětů. Nejčastěji se používá pro potisk kuličkových per, hrnků, popelníků, skleniček atd.

Motiv loga je přenášen na potiskovaný předmět pomocí sítotiskové šablony a tiskové stěrky. Pro potisk touto technologií využíváme jak ruční sítotiskové, tak i poloautomatické stroje, které významně zvyšují kvalitu a produkci tisku.

Výhodou této technologie je možnost i vícebarevného potisku téměř po celém obvodu válcových předmětů, ale pouze za předpokladu, že předmět disponuje aretačním bodem pro opakované založení do stroje.

V katalogu rozlišujeme několik typů sítotisků podle materiálu, na který je potisk realizován a podle velikosti potisku. Sítotisk na textil a nylon má označení A1-A7 a sítotisk na papír a plast označujeme B1-B6.

Rotační sítotisk vhodný pro potisk malých průměrů je označen písmenem F, nejčastěji se využívá pro potisk propisovacích per atd. Rotační sítotisk vhodný pro potisk větších průměrů je označen D1, nejčastěji se využívá pro potisk hrnků, skleniček.

Transfer

Technologie transferového tisku je ideální pro potisk textilních materiálů na přírodní bázi i na syntetické tkaniny a jejich směsi.

Transfer je potisková technologie, při které se využívá plošný sítotisk. Barvy motivu loga se tisknou zrcadlově na přenosový (speciální) papír a po natištění se pomocí transferových lisů natištěné motivy aplikují teplotou, tlakem a potřebným časem na trička, čepice, tašky, batohy, atd.

Výhodou této metody je vysoká brilance odstínů barev, zajímavý povrch po aplikaci loga a vysoká odolnost při praní. Další výhoda je pak možnost tisku náročných předloh a plnobarevných obrázků na různé textilní výrobky.

Tato technologie nám dovoluje aplikovat tisky s neomezeným počtem barev. Obzvláště vhodná je na opakující se zakázky.

V katalogu je tato potisková technologie označena písmenem C a podle velikosti C1-C4.

Potisk skla, keramiky, porcelánu – přímý tisk

Rotačního sítotisku užíváme pro potisk válcových předmětů. Nejčastěji se používá pro potisk hrnků, popelníků, skleniček atd.

Na sklo, keramiku a porcelán lze tisknout přímým tiskem. Jedná se o tzv. rotační sítotisk, kdy je barva tištěna přímo na hrnek, skleničku nebo jiný reklamní předmět ze skla, keramiky či porcelánu.

Potisk přímým tiskem je velmi odolný při mytí v myčkách , ale je méně odolný vůči mechanickému oděru než výpal.

V katalogu je tato potisková technologie označena jako D1. Velikost se u tohoto typu potisku nerozlišuje.

Potisk skla, keramiky, porcelánu – výpal

Výpal na sklo je vhodná technologie pro označení hrnků, sklenic, konviček, talířů a pod.

Touto velice náročnou technologií se nejdříve natiskne motiv loga sítotiskem na přenosový papír. Následně se po odmočení natištěný motiv stáhne z přenosového papíru a umístí na potiskovaný předmět. Po dokonalém vysušení se předmět vypálí ve vypalovací peci. Během vypálení v peci se barva vpeče do povrchu – glazury předmětu.

Výpalem na keramiku můžeme potisknout hrnek po celém jeho obvodu. Je možné také tisknout na atypické tvary, které nelze potisknout rotačním sítotiskem a s možností tisku plnobarevných obrázků. Jelikož se jedná o sítotisk, jsme omezeni rozlišením technologie na 100 lpi, proto nelze takto natištěný motiv označit jako fototisk.

V katalogu je tato potisková technologie označena písmenem D a podle velikosti rozdělena na D2-D7. D5 – D7 je potisk na tzv. frosty hrnky.

Flock

Potisk je možné provádět na všechny textilní materiály (trička, čepice, batohy, vaky, tašky z netkaného materiálu atd.).

Technologie flock spočívá v natištění disperzního lepidla na potiskovaný předmět. Využívá se zde plošný sítotisk. Poté se na lepidlo nanese speciální tryskou flocková střiž, která ulpí pouze na předem natištěném lepidle. Přebytečná flocková stříž, se následně z potiskovaného materiálu odsaje.

Touto technologií je možno tisknout i vícebarevná loga. Technologie však neumožňuje přesný soutisk flockových barev a jemné detaily.

V katalogu je tato potisková technologie označená písmenem E a podle velikosti rozdělena na E1-E3.

Tampontisk

Tampontiskem se potiskují v podstatě všechny druhy materiálů (plasty, sklo, kovy, dřevo, kůže, keramika). Technologie je vhodná zejména pro rozměrově menší předměty. Jsou to např. kuličková pera, otvíráky, zapalovače, klíčenky a jiné.

K potisku dochází přenosem barvy z tiskové formy na potiskovaný předmět za pomocí silikonového tamponu. Tisková forma je destička různých rozměrů, dle typu stroje. Místa, která se mají tisknout, jsou vyhloubena. Stroj na tuto destičku při každém tiskovém cyklu nanese barvu. Poté ji setře speciální žiletkou tak, aby barva zůstala pouze ve vyhloubených místech.

Silikonový tampon je strojem přitlačen na vyhloubenou desku, čímž na něm ulpí barva z vyhloubených částí a poté je přitlačen na potiskovaný předmět, na který barvu přenese.

Tampontiskem lze tisknout i velmi detailní loga. Díky počítačovému míchacímu systému jsme schopni míchat barvy s vysokou přesností ze standardizovaných vzorníků barev, jako jsou Pantone, RAL a další.

V katalogu je tato potisková technologie označena písmenem L a podle náročnosti potisku dále rozdělena na L1 a L2. L1 je typ technologie vhodný pro potisk jednoduchých předmětů (pera, zapalovače, otvíráky, škrabky atd.) a L2 je vhodný pro potisk složitějších reklamních předmětů jako jsou nože, kalkulačky, hrnky, přívěsky, slohy a další.

Pískování

Tuto potiskovou technologii lze používat na reklamní předměty ze skla a kovů. Je vhodná pro označování sklenic, plaket, nerezových butylek, hrnečků a dalších skleněných a kovových předmětů.

Technologie, kde k vyznačení loga na předmět dochází tryskáním jemného písku přes speciální šablonu. Pískovacích šablon je několik druhů a jejich použití se liší podle charakteru pískovaného loga a množství pískovaných předmětů.

Při pískování jsou šablonou zakryta ta místa, kde má povrch předmětu zůstat nezměněn. Hloubka reliéfu je závislá na tvrdosti daného předmětu a doby působení proudícího písku na dané místo. Pro vypískování loga na předmět se používají dva druhy písku. Jemný písek se používá na drobnější motivy, hrubý písek na velké plochy nebo jednoduché motivy.

Pískování probíhá, z důvodu velké prašnosti, ve speciálních boxech.

Reklamní předměty dekorované touto technologií jsou velmi decentní a stálé.

Tato potisková technologie je v katalogu označena písmenem M a podle velikosti dále rozdělena na M1-M3.

Ražba

Pro realizaci potisku touto technologií je potřeba vyrobit raznici z tepelně dobře vodivého materiálu ve tvaru motivu loga. Proto se používají se raznice z mosazi.

Raznice se po zaplacení stává majetkem zákazníka a může být kdykoli později použita znovu neboť její životnost bývá téměř neomezená.

Ražba umožňuje potisknout (razit) materiály jako je kůže, koženka a papír. Nejčastěji je tato potisková technologie využívána pro označování kožených či konženkových peněženek, klíčenek, aktovek a papírových krabiček. Výroba raznice se provádí ručním nebo strojovým gravírováním a je časově náročná a tedy poměrně drahá. I proto se tato technologie využívá pro dražší dárkové předměty.

Raznice se upne do razícího stroje a zahřeje na požadovanou teplotu. Pomocí teploty a tlaku dochází k vyražení motivu raznice do daného předmětu. Ražba je vhodnou technologií na označení peněženek, diářů, vinět a dalších reklamních předmětů. Ražbu lze provádět buď bez folie (tzv. slepotisk, který vytváří velmi decentní nenápadný reliéf loga v povrchu předmětu) nebo s fólií (vytváří velmi výrazný reliéf ve zvolené barvě folie (zlatá, stříbrná, modrá aj.).

Nevýhodou této technologie by mohla pro mnohé být cena. Na druhou stranu při opakovaných zakázkách se finanční prostředky na výrobu raznice rozdělí mezi vyrobené kusy. Výhodou je vzhled a trvanlivost označení reklamního předmětu touto potiskovou technologií.

Tato technologie je v katalogu označena písmenem N a rozdělujeme ji podle způsobu ražby na ražbu bez fólie (N1) a s fólií (N2).

Digitální UV tisk

Tato technologie je vhodná na reklamní zapalovače, otvíráky, hodiny a mnoho dalších předmětů, které jsou bez výstupků a zaručeně stejně vysoké.

Je to také ideální technologie pro potisk golfových míčků. Najednou jich dokáže potisknout celkem 77, každý z nich přitom může nést jiný motiv. Na míčky tak můžete v rámci jedné zakázky nechat natisknout třeba 77 různých motivů.

Stroj pro digitální UV tisk je průmyslovým UV jetem, který používá UV barvu a kontinuální UV sušení. Tiskový formát je 50 x60 cm a maximální výška potiskovaného předmětu 5 cm.

Díky vysokému rozlišení lze tisknout, jak plnobarevné rastrové motivy ve foto kvalitě, tak vektorovou grafiku. Tato technologie umožňuje i tisk vysoce krycí bílé barvy, což výrazně rozšiřuje oblast použití v potisku tmavých a transparentních předmětů.

U digitálního UV tisku navíc odpadá složitá předtisková příprava, což se projeví na výsledné ceně. Zatímco u všech dalších technologií se platí každá barva zvlášť, u digitálního tisku je příprava pouze jedna. Potiskovaný materiál také není třeba nijak předupravovat a potištěné předměty nemusí schnout a mohou tak okamžitě putovat do expedice a k zákazníkovi.

Tato technologie je v katalogu označená písmenem O a podle velikosti a typu rozdělena na O1-O9. O8 je technologie nazvaná jméno – podle jmenného seznamu je možné na každý předmět natisknout jiné jméno do velikosti 25 cm2 a stále se jedná o jednu zakázku.

Gravírování laserem

Laser neboli gravírování laserem je speciální technologie, která využívá laserového paprsku pro gravírování kovových, pokovených, dřevěných a plastových reklamních předmětů s barvenou povrchovou úpravou.

Speciální  technologie, která využívá laserového paprsku pro gravírování reklamních předmětů z různých materiálů. Při popisu předmětů touto technologií dochází k odpaření svrchní části materiálu. U kovu a plastu cca 0,03 mm, u dřeva se dle tvrdosti hloubka pohybuje od 0,5 – 1,0 mm.

U pochromovaných a poniklovaných reklamních předmětů (propisky, zapalovače atd.) tak vzniká velice kontrastní popis, kdy jeho zabarvení je závislé na barvě podkladového materiálu. U nerezových předmětů (butylky, hrnky, nože, atd.) je popis decentní a jeho zabarvení je téměř shodné s původní barvou nerezového předmětu.

Na silnější nerezové předměty (od síly materiálu 3 mm) lze využít schopnosti lokálního zakalení, v takovém případě je barva popisu tmavě hnědá až černá. Barva laseru na dřevěných předmětech záleží na tvrdosti a letech materiálu. Většinou bývá o něco tmavší než vlastní předmět. U plastových reklamních předmětů (např. kalkulačky) dochází k odpaření barevného povrchu a výsledná barva popisu je většinou černá.

Kvalitní, kontrastní a trvanlivý potisk. U této technologie je možný tzv. laser jméno – jde o laserování pokaždé jiného jména v rámci jednoho druhu zboží, jedné zakázky. Jedná se o tzv. personalizované dárky, kdy obdarovaný dostane např. kuličkové pero se svým jménem. Dále pak možné využít typ laser – štítek, jméno u kterého je možné natisknout jméno z databáze na štítek, který se nejčastěji lepí na diáře. Dalším zvláštním typem je potisk označený v ceníku jako R3 – štítek, logo. Při použití tohoto typu se na štítek natiskne logo a štítek je potom použit stejně jako štítek se jménem, jen už se nejedná o personalizovaný dárek. Je to jiný způsob označení, kdy je možné si nechat vyrobit libovolné množství štítků a ty je možné lepit na různé druhy reklamních a dárkových předmětů.

Tato potisková technologie je v katalogu označená písmeny Q, R a S. Q – laser do kovů a R – laser do kovových materiálů s možností tisku jmen a štítků. S je laser do nekovových materiálů.
Dále je rozděleno dle velikosti a typu na Q1-Q5, R1-R5 a S1-S5.

Výšivka

Strojní výšivkou je možné vyšívat loga téměř na jakékoliv textilní výrobky, např. ručníky, tašky, čepice, trička, bundy, atd.

Před samotným vyšíváním je nutno vytvořit vyšívací program stroje pro daný motiv. Potom už je třeba jen upnout reklamní předmět do speciálního vyšívacího rámečku a o vše ostatní se postará vyšívací stroj. Dočištění výšivky probíhá následně ručně.

V závislosti na velikosti výšivky musí být logo jednoduché, aby bylo po vyšití čitelné. Doporučuje se velikost písma minimálně 5 mm na výšku. Vytvoření vyšívacího programu se účtuje zvlášť a je časově náročné a tím i poměrně drahé. Již vytvořený program je ale použitelný i pro další zakázky. Proto je tato technologie výhodná v případě opakovaných zakázek. Při vysokých objemech vyšívání reklamního loga tak lze dosáhnout příznivé ceny.

Tato technologie je v katalogu označena písmenem T a podle velikosti typu je dále rozdělena na T1-T8.

Digitální tisk

Digitální tisk se používá hlavně pro výrobu komplimentek, papírových samolepek (printetiket), potisk butonů a manžet na diáře.

Digitální tisk probíhá na barevné laserové digitální tiskárně.

Výhodou je možnost plnobarevného malonákladového tisku a to na papír i na papírové samolepky.

Tato technologie je v katalogu označena písmenem U a dále je rozdělena podle počtu motivů, které lze umístit na rozměr A4 na U1 – U6. U7 je fototisk laš.

Ofsetový tisk

Ofsetový tisk je nejčastěji používán pro tisk a potisk kalendářů, PF karet a komplimentek.

Ofsetový tisk probíhá na ofsetové tiskárně.

Hlavní výhodou ofsetového tisku je příhodná cena při vyšších tiskových nákladech, univerzálnost použití a kvalita tisku.

V katalogu je tato technologie označena písmenem W a dále rozdělena dle určení na W1-W4.

Digitální sublimace

Technologie sublimačního tisku se již delší dobu používá specializovanými firmami pro výrobu sportovních dresů, vlajek, textilních transparentů, bytových dekorací a v neposlední řadě i pro výrobu dnes tolik populárních reklamních lanyardů, bez kterých se neobejde žádná prezentace, či veletrh.

Nově je díky nabídce výrobců textilu možné technologii sublimace použít i pro potisk již hotových bílých textilních výrobků, triček, šortek atd.

Technologie sublimačního tisku spočívá v přenosu předem natištěné sublimační barvy z přenosového papíru na potiskovaný předmět. Barva se na přenosový papír nanáší pomocí různých tiskových technik (ofsetový tisk, sítotisk, digitální tisk).

Rozšíření a možnosti digitálního tisku, (tiskové plotry) již ostatní techniky zcela vytlačily. Na digitálním tiskovém plotru se za pomocí speciálních inkoustů natiskne motiv zrcadlově obráceně a vznikne tzv. „obtisk“. Takto vyrobený obtisk se následně přiloží na potiskovaný předmět. Ve speciálním lisu, za použití vysoké teploty a tlaku dojde k přeměně inkoustu z pevného skupenství na skupenství plynné a zároveň v materiálu dojde vysokou teplotou k otevření pórů. Inkoust přeměněný na plyn přejde do otevřených pórů v potiskovaném materiálu. Při následném ochlazení se póry uzavřou a inkoust se tak stane pevnou součástí potiskovaného předmětu. Na povrchu textilie není cítit vrstva barvy, jako je to u tisku např. sítotiskem.

Základní podmínkou úspěchu u této technologie je potiskovaný materiál. Tuto možnost nám dávají pouze předměty z materiálu PES (polyester) nebo předměty se speciální povrchovou úpravou, kde je zabezpečeno dokonalé přijmutí barvy. Potisk není možné realizovat na materiály z přírodních vláken, jako je bavlna, len, apod.

Největší předností digitální sublimace je trvanlivost potisku, vysoká brilance barev, vysoké rozlišení plnobarevných motivů s nízkými pořizovacími náklady ve srovnání s klasickými tiskovými technikami.

Souhrn vlastností potisku digitální sublimace:

technologie je použitelná pouze na textil z materiálu PES v bílém provedení
barvy potisku se zadávají dle vzorníku Pantone
zkratky podtechnologií v K2 jsou G1, G2, G3
cena potisku je shodná bez ohledu na počet barev
technologie je určena především pro tisk mnohobarevných motivů, nebo fotek

Barevné pískování

Novinkou v nabídce potiskových technologií je tónování pískovaného motivu na čirém skle. Tónování se provádí vtíráním speciální NANO barvy do předem opískovaného motivu.

Následně po vytvrzení na vzduchu barva zároveň slouží i jako ochrana opískované plochy proti znečištění. Díky způsobu nanášení barvy není možné obarvovat jednu část skla vícebarevně.

Takto tónovaný potisk odolává běžným způsobům mytí, jak v průmyslových, tak v domácích myčkách nádobí.

Při prvním mytí daného předmětu může dojít k mírnému „vyblednutí“ loga. Důvodem je uvolnění mikroskopických částeček barevného pigmentu, které nebyly pevně spojeny se sklem. Při následném umývání již barva potisku nikterak neztrácí na sytosti.

Tónování je možné použít pouze u čirého skla, tónovat nelze již matované sklo jak leptem, tak pískováním.

Tato potisková technologie je ideální pro dekorování skleniček, karaf na víno atd.

Souhrn vlastností potisku barevné (tónované) pískování:

nově je možné vypískované logo vybarvit určitým barevným odstínem
výběr z 9-ti barevných odstínů včetně zlaté a stříbrné
barvy se zadávají dle speciálního vzorníku
tónovat je možné pouze čiré, nebo mléčné sklo, není možné aplikovat na „frosty“ povrchy, nebo keramiku, porcelán a kov